The MHL is proud to announce the production of a French version of its official league logo.
Created by the Edmundston based graphics firm Productions Rouj, the “LHM” logo is the brainchild of the team Executive of the Edmundston Blizzard. Discussions revolving around the creation of the logo began shortly after the announcement of the franchise’s move from Dieppe, New Brunswick in November, 2016. The population of the Edmundston area is French speaking by an overwhelming majority.
The decision to adopt a French version of the MHL logo was something the league was more than happy to collaborate on.
“When approached on the subject of a French version of the MHL logo, the league felt it was very appropriate,” MHL President Brian Whitehead explained. “The Blizzard organization has been a tremendous credit to our league on the ice as well as off. We were more than happy to work alongside them to see this initiative come to fruition.”
The Blizzard have been remained a constant presence at the top of the MHL standings since the beginning of the season. In addition to being a success on the ice, they’ve led the charge in attendance as well, consistently drawing over 2000 fans per game since the opening of their new arena, The Jean-Daigle Center, in late October.
For the Blizzard, the adoption of a French logo is a welcome addition for both the team and their fans.
“We are very pleased with the league’s openness to reflect the uniqueness of both official languages, which is a reality for some teams like ours,” said Blizzard President André Lebel. “Our team is very proud to be part of the Maritime Hockey League, and our numerous fans have had the opportunity to familiarize with teams coming from different towns of New Brunswick, Nova Scotia and Prince Edward Island.”
Blizzard Vice-President of Communications, Hugues Chiasson, was a major catalyst in the creation of the logo.
“On November 2, 2016, we announced the arrival of a junior team in Edmundston,” said Chiasson. “My first words to the president of the league, Mr. Brian Whitehead, were to inform him that the region is about 95 percent French-speaking and that the league should consider this fact and agree to design a French version of its logo, like the NHL did by giving the French version LNH. Without hesitation, Mr. Whitehead agreed that this was a very good idea. So here we are.”
The “LHM” logo will become a staple of the league website’s homepage going forward.
La Maritime Hockey League (MHL), ou Ligue de hockey des Maritimes (LHM), est fière d’annoncer la création d’une version française de son logo officiel.
Adapté par la firme graphique Productions Rouj, située à Edmundston, le logo « LHM » est le fruit des efforts de l’équipe du Blizzard d’Edmundston. Les discussions autour de la création du logo en français ont débuté peu après l’annonce du déménagement de la franchise de Dieppe, au Nouveau-Brunswick, en novembre 2016. La région d’Edmundston est composée d’une population à très forte majorité francophone.
La décision d’adopter une version française du logo de la LHM est un projet sur lequel la ligue a collaboré avec enthousiasme.
« Lorsqu’elle a été approchée au sujet d’une version française du logo de la MHL, la ligue a jugé que c’était très approprié, a expliqué le président de la LHM, Brian Whitehead. L’organisation du Blizzard est d’une classe exceptionnelle tant sur la glace qu’à l’extérieur. Nous étions plus qu’heureux de travailler à leurs côtés pour voir cette initiative se concrétiser. »
Le Blizzard figure constamment au sommet du classement de la LHM depuis le début de la campagne. En plus d’exceller sur la patinoire, le Blizzard domine également au chapitre des assistances, attirant régulièrement plus de 2 000 spectateurs par match depuis l’ouverture de leur nouvel amphithéâtre, le Centre Jean-Daigle, à la fin octobre.
Pour le Blizzard, l’adoption d’un logo en français est une nouvelle qui a de quoi réjouir l’équipe et ses partisans.
« Nous sommes très heureux de l’ouverture de la ligue à vouloir refléter le caractère unique des deux langues officielles qui est une réalité pour certaines équipes comme la nôtre, a expliqué le président du Blizzard, André Lebel. Notre équipe est très fière de faire partie de la Ligue de hockey des Maritimes et nos nombreux partisans ont appris à se familiariser avec des formations provenant de différentes villes du Nouveau-Brunswick, de la Nouvelle-Écosse et de l’Ile-du-Prince-Édouard. »
Le vice-président aux communications du Blizzard, Hugues Chiasson, a joué un rôle prédominant dans la création du logo en français.
« Le 2 novembre 2016, nous annoncions la venue d’une équipe à Edmundston, a rappelé le vice-président aux communications du Blizzard, Hugues Chiasson. Mes premières paroles au président de la ligue, M. Brian Whitehead, ont été de l’informer que la région est francophone à près de 95 pour cent et que la ligue devrait considérer ce fait et accepter de concevoir une version française de son logo, à l’instar de la LNH (NHL). Sans la moindre hésitation, M. Whitehead a convenu qu’il s’agissait d’une très bonne idée. »
Le logo LHM sera bien en vue sur la page d’accueil Web de la ligue.
Will MacLaren – themhl.ca
Traduction par Hugues Chiasson